Incepeti noul an cu foaia curata

Acum, ca au trecut si Sarbatorile cu siguranta cei mai multi dintre noi avem ca si obiectiv principal reducerea surplusului ponderal, pe care fie l-am castigat in aceasta perioada plina de ispite culinare, fie vrem sa ne reintoarcem la planul de scadere in greutate, de care ne-am apucat inaintea acestei perioade, dar a fost putin lasat deoparte.
Ceea ce vreau sa va spun si doresc sa trag un semnal de alarma pe aceasta cale, este faptul ca modificarea alimentatiei se va face treptat!

Din moment ce ne-am rasfatat din plin in aceasta vacanta, cu tot felul de preparate calorice (bogate in sare, zahar, grasimi) nu putem sa facem o intorsatura extrema si sa mancam numai salata si sa bem ceaiuri (imi pare rau sa te dezamagesc, dar excesul alimentar nu se "repara" asa usor).

In primul rand o sa avem neplacerea de a ne confrunta cu o stare generala de rau (deoarece organismul s-a invatat sa primeasca "minunatele alimente"), iar noi vom fi letargici si cu o pofta de mancare si de dulce continua. 
In al doilea rand, sa urmezi niste cure drastice, sever hipocalorice nu vei obtine decat o incetinire a metabolismului, care va fi dat total peste cap, deoarce organismul va intelege ca trebuie sa indeplineasca aceleasi functii vitale (respiratie, echilibru termic, circulatia sangelui, etc), chiar si cu mai putine calorii; altfel fiind spus acesta nu stie sa functioneze "pe datorie".

Asadar, pentru a va atinge acest scop, de scadere in greutate tineti cont de cateva aspecte importante:

  • fiti realisti, nu va propuneti sa scadeti in greutate mai mult decat este fiziologic si normal;
  • mancati atunci cand va este foame, nu urmati diete care va infometeaza;
  • aveti controlul asupra farfuriei si nu o incarcati mai mult decat este nevoie;
  • nu mergeti la cumparaturi pe stomacul gol;
  • nu cumparati alimente nesanatoase, deoarece este foarte simplu si clar, o sa le mancati :) ;
  • invatati sa va rasfatati ocazional cu ceea ce poftiti;
  • aveti grija asupra portiilor de mancare la restaurant;
  • iar nu in ultimul rand nu uitati de activitatea fizica!!

    Daca ti-a placut acest articol te invit sa citesti si Înlocuieşte alimentele toxice cu alternative sănătoase! in colaborare cu Revista Ce se intampla Doctore?

Acestea fiind spuse, va doresc mult spor in toate in noul an :)

La multi fericiti si sanatosi ani!

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole, Nutritionist-Dietetician
Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221 

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0

Briose cu ovaz, ou si banana

Aceasta reteta de briose obisnuiesc sa o fac pentru cel mai mic membru al

Citeste mai departe
Hipertensiunea arteriala

Adoptarea unui stil de viata sanatos este un element esential in prevenirea hipertensiunii arteriale (HTA), iar daca ai fost deja diagnosticat/a trebuie sa stii ca, alimentatia sanatoasa are un rol deosebit de important in gestionarea bolii

Citeste mai departe