Ce sa mananci daca ai fost diagnosticata cu Sindromul Ovarului Polichistic

Ce inseamna mai exact Sindromul Ovarului Polichistic ?
Este o afectiune intalnita in randul femeilor, cauzata de un dezechilibru hormonal, care conduce la o disfunctie a ovarului/ ovarelor.
Aceasta disfuctie interfereaza cu ovulatia normala, iar rezultatul consta in formarea chisturilor.
Pentru majoritatea femeilor o cauza principala a ovarului polichistic este rezistenta la insulina.

Rezistenta la insulina si sindromul ovarului polichistic


Rezistenta la insulina este o afectiune in care organismul nu raspunde corect la hormonul atat de important in reglarea glicemiei (si anume -insulina), fapt care va conduce la secretia unei cantitati mai mari de insulina de catre organism.
Nivelul crescut al insulinei in sange poate sa creasca pofta de mancare, depunerea de tesut gras si scaderea abilitatii oganismului de a "ataca"tesutul gras.

La ce alimente ar trebui sa fie atenta daca esti diagnosticata cu aceasta afectiune?
La cantitatea de carbohidrati.
Consumul crescut al acestora cresc nivelul de insulina cu cresterea nivelului de testosteron ceea ce conduce la favorizarea depunerii de tesut adipos.

Alimentele cu un continut ridicat de carbohidrati sunt: painea, pastele, orezul, cartofii, porumbul, prajiturile, biscuitii, inghetata, fructele, bauturile dulci.
Astfel ca, alimentatia va trebui atent cladita si sursele de carbohidrati in dieta zilnica se recomanda sa fie cat mai putin procesate si cu un indice glicemic scazut.
Mai multe informatii despre derivatele cerealiere in forma integrala gasesti AICI

Importanta exercitiului fizic in sindromul ovarului polichistic
Exercitiul fizic ajuta la imbunatitea sensibilitatii la insulina (cand depunem efort fizic glucoza este "absorbita de muschi", nu depusa sub forma de tesut gras).
Exercitiile de tip cardio NU sunt suficiente in cazul persoanelor care sufera de rezistenta la insulina, astfel ca pentru imbunatatirea sensibilitatii la insulina se recomanda combinarea exercitilor de tip cardio + greutati .
Combinarea celor doua favorizeaza normalizarea valorilor glicemiei si reducerea grasimii corporale.
Un sfat util: incearca saptamanal sa ajungi la 2 antrenamente cu greutati si 3 antrenamente tip cardio.

Fiti buni cu voi si alegeti sanatatea!

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole, Nutritionist Dietetician
Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0

Budinca de ovaz la cuptor

Daca esti in pana de idei si nu mai stii ce sa mai adaugi la masa de dimineata, aceasta

Citeste mai departe
Importanta unui stil de viata sanatos la MENOPAUZA

Instalarea menopauzei aduce o serie de modificari hormonale  (printre care un nivel scazut al

Citeste mai departe