Stilul de viata sanatos in perioada de proaspata mamica- o adevarata provocare?

A trecut mai bine de un an de cand tainele maternitatii nu mai sunt un mister pentru mine, iar eu m-am gandit tare mult la acest aspect si anume cat este de diferit totul odata cu sosirea micutului/ micutei. 

Daca pana la acest moment nu ai aplicat regulile de baza pentru un stil de viata sanatos, de acum inainte trebuie sa stii ca va fi mai complicat, dar nu imposibil si tocmai de aceea am ales sa vorbesc putin despre acest subiect.

Regulile de baza pentru un stil de viata sanatos sunt:

 

  • alimentatia echilibrata;
  • activitatea fizica;
  • odihna corespunzatoare;
  • un management bun al stresului;
  • socializarea.

Si acum haide sa le luam pe rand :

Alimentatia echilibrata
De preferat ar fi sa avem acest obicei cu ceva timp inainte sa ne dorim sa devenim parinti, insa la cabinet intalnesc o mai mare atentie catre acest aspect doar din momentul in care aflam ca vom deveni parinti si atunci vrem sa facem cu adevarat o schimbare si apelam la un specialist in nutritie. 
Totul bine si frumos in perioada de sarcina, respectarea recomandarilor nu este ceva de nerealizat daca stim cum sa ne organizam, insa nu la fel de simplu va fi atunci cand cel mic isi va face aparitia. De ce? Pentru ca imediat dupa nastere urmeaza o perioada obositoare fara sa faci mai nimic, iar daca nu ai un ajutor si nu ai fost invatata sa iti respecti principiile de alimentatie sanatoasa acum va fi cu adevarat o provocare, mai ales ca trebuie sa fim un model de urmat si pentru copiii nostri in acest sens.
Insa, repet- nu este imposibil- doar mai greu si timpul "parca nu mai are rabdare" :)
De asemenea, perioada de diversificare este una "interesanta", iar daca ne vom apuca sa ciugulim si sa mancam ce ramane de la cel mic cel mai probabil ne vom alege cu niste kg in plus sau in cel mai un caz vom stagna din procesul de scadere in greutate si nu vom stii de ce nu putem ajunge din nou la kg de dinainte de sarcina ;)

Activitatea fizica
Nu trebuie neglijata in nici un fel, doar ca la inceput plimbarile sunt cele mai prietenoase, iar pe masura ce te "inzdravenesti" putin poti trece la ceva mai organizat.
Dar nu renunta! Plus ca in sarcina procentul de masa grasa este cel care creste mai mult, iar doar activitatea fizica sustinuta ne va ajuta sa ne reluam tonusul muscular.

Odihna corespunzatoare
Aici este punctul culminant :) Poate ai norocul ca doar la inceput sa fie mai greu cu bebelusul pana isi face un program de somn sau poate nu :D si vor urma muuulte nopti "agitate", iar dupa cum bine stim atunci cand suntem neodihniti suntem si mai tentati sa mancam nesanatos (asta studiile o arata), asadar aveti grija de voi si de alimentatia voastra chiar si in perioadele cu somn putin.

Managementul stresului si socializarea sunt iarasi 2 aspecte importante in viata de mamica in care trebuie sa cereti ajutorul sotului, mamei, mamei soacre sau la oricine considerati ca va poate fi de ajutor , pentru ca este nevoie sa nu uitati de voi, sa fiti impacate cu voi si sa va gasiti un echilibru, chiar si in aceasta perioada plina din toate punctele de vedere.
Aveti de nevoie sa iesiti, sa socializati sa faceti cate putin de orice "altceva" (nu doar stat in casa, bebe, alaptat/perioada de diversificare, mancare, etc).

Acestea fiind spuse, gasiti un echilibru si bucurati-va din plin de aceasta perioada atat de incarcata dar unica si nu uitati sa alegeti sanatatea :)

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole, Nutritionist Dietetician
Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0

Rulada de carne la cuptor

Pentru o varianta mai sanatoasa in ceea ce priveste inlocuirea mezelului din sandwich

Citeste mai departe
Hipertensiunea arteriala

Adoptarea unui stil de viata sanatos este un element esential in prevenirea hipertensiunii

Citeste mai departe