Exemplu meniu copil mic (1-3 ani)

Alimentatia copilului mic ar trebui sa devina (intr-un mod treptat) asemanatoare celor mari (dar in cantitatile potrivite varstei lor) si sa respecte bineinteles regulile de baza ale alimentatiei sanatoase. 

Ca si valori orientative se spune ca necesarul caloric al copilului mic de 1-3 ani este undeva in jur la 100 calorii/ kg corp/zi, insa nu trebuie sa stam sa calculam zilnic caloriile atata timp cat cel mic este activ si dezvoltat corespunzator varstei, deoarece asta inseamana ca necesarul este atins si lucrurile functioneaza normal, iar mai jos aveti cateva exemple pentru compunerea sanatoasa a meniului zilnic pentru cel/cea mic/a:

Mic dejun

  • omleta cu legume la cuptor si putina paine integrala;
  • budinca de ovaz (in care mai adaug putina scortisoara, 1 lingurita miere sau putina banana pasata pentru indulcire- reteta o gasiti AICI )
  • iaurt cu seminte chia/in, putin unt de arahide, 1 lingurita miere sau putina banana pasata si 1-2 linguri fulgi fini integrali de ovaz;
  • 1 felie paine integrala cu crema de branza si legume (cateodata mai pun si putin cascaval peste crema de brazna in strat subtire);
  • budinca chia (lapte matern/ formula+1 lingura seminte chia+1/2 banana pasata pentru indulcire+putin unt de arahide, scortisoara si cateva bucatele de alt fruct pentru decor)

Gustare

  • fructe proaspete;
  • iaurt simplu;
  • mix de iaurt cu fructe (preparat in casa nu din comert)
  • branzica cu fructe;
  • branzica cu avocado;
  • smoothie (avocado, spanac, banana si iaurt de exemplu)

Pranz

  • o supica si felul II 
  • piure de legume cu carnita /ou/peste
  • supica de legume cu carnita 
  • supica de taietei/galuste cu carnita

Gustare (idem cum este mai sus- ceva la alegere)

Cina

  • piure de legume cu peste (cartof dulce cu broccoli/ conopida si peste);
  • mamaliguta cu branza ;
  • paste cu legume si carnita sau putin parmezan deasupra;
  • budinca de macaroane;
  • tarta de legume la cuptor (cartof, spanac, broccoli etc-legume la alegere- cu ou si putina branzica rasa)

Supele creme iarasi sunt o varianta tare indragita de catre cei mici.

Variante prietenoase pentru gustare pot fi si checurile fara zahar adaugat (vezi aici retete Prajitura sau chec cu mere  SAU Banana bread sau un fel de chec cu banane ).

De folos pentru cei mici ;-)

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole, Nutritionist Dietetician
Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221
Alte detalii gasesti AICI

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0

Rulada de carne la cuptor

Pentru o varianta mai sanatoasa in ceea ce priveste inlocuirea mezelului din sandwich

Citeste mai departe
Hipertensiunea arteriala

Adoptarea unui stil de viata sanatos este un element esential in prevenirea hipertensiunii arteriale (HTA), iar daca ai fost deja diagnosticat/a trebuie sa stii ca, alimentatia sanatoasa are un rol deosebit de important in gestionarea bolii

Citeste mai departe