"Alimenteaza" sanatatea copilului tau

Nu mai este o noutate faptul ca educatia nutritionala se incepe de acasa, in sanul familiei, unde noi ca parinti trebuie sa fim modelul de urmat in ceea ce consta o alimentatie sanatoasa si echilibrata, deoarece datele statistice sunt alarmante si procentul de obezitate infantila este in continua crestere.

Supraponderea si obezitatea sunt probleme de greutate care vin cu efecte nefaste asupra starii de sanatate (diabet, afectiuni cardiovasculare, sindrom metabolic, etc), dar pe langa acestea cei mici (copii/ adulti) vor trebui sa mai faca fata si altor consecinte cum ar fi de exemplu problemele psihologice, sociale sau stima de sine scazuta din cauza imaginii corporale.

De asemenea, nu trebuie ignorat faptul ca mai ales adolescenta este o varsta "critica" in care se opteaza foarte mult pentru alimentatia tip fast-food, gustari hipercalorice si lipsa unui orar de masa regulat- toate acestea contribuind la un cumul de kilograme nedorit.
Si tot aici isi poate face aparitia cu usurinta explorarea diferitelor practici nutritionale neconventionale (diete sever hipocalorice, diete vegane- care nu indeplinesc necesarul optim de nutrienti pentru o buna dezvoltare) cu instalarea deficitului nutritional si chiar mai mult se poate ajunge la tulburari de comportament alimentar (pentru ca tinerii sunt in general curiosi sa incerce tot ce este nou).

  • Ce este de facut?
    In primul rand sa nu dam vina pe genetica si sa ne "resemnam" ca asa este normal (chiar daca si mama si/sau tata sunt cu probleme de greutate);
    Atentie! Genetica joaca un rol important insa nu are un rol decisiv!!!
  • Stilul de viata sedentar si alimentatia dezechilibrata sunt factorii care reprezinta rolul dominant!!!
    Cereti sfatul specialistului in nutritie la nevoie.

Problemele de greutate si imaginea corporala sunt un subiect de mare interes in zilele noastre, care fac partea unei societati paradoxale unde aspectul fizic este pus pe primul loc de la varste tot mai fragede, chiar daca la nivel social se incurajeaza comportamentul alimentar nesanatos si sedentarismul, totusi am ajuns sa apreciem si sa invideim persoanele slabe sau pe cele cu o silueta atletica.

Astfel, doar alocand timp pentru sport, alimentatie sanatoasa si educatie nutritionala in randul copiilor nostri vom putea face fata acestor mari provocari si ne vom putea mentine pe o linie de "plutire".
Daca ti-a placut acest articol te invit sa citesti si Alimentatia scolarului - Investeste timp pentru sanatatea copilului tau

Fiti buni cu voi si alegeti sanatatea!

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole, Nutritionist Dietetician
Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0

Briose cu ovaz, ou si banana

Aceasta reteta de briose obisnuiesc sa o fac pentru cel mai mic membru al

Citeste mai departe
Hipertensiunea arteriala

Adoptarea unui stil de viata sanatos este un element esential in prevenirea hipertensiunii arteriale (HTA), iar daca ai fost deja diagnosticat/a trebuie sa stii ca, alimentatia sanatoasa are un rol deosebit de important in gestionarea bolii

Citeste mai departe