5 reguli de urmat pentru o silueta de invidiat si o alimentatie sanatoasa

In zilele de astazi lumea este foarte ocupata, stresata si de cele mai multe ori se adopta obiceiuri alimentare nesanatoase, toate acestea conducand la un nivel scazut de energie, cumul de kilograme si o stare de nemultumire.

Astfel, primul ajutor in recapatarea energiei este felul in care ne hranim, combinam/ asociem alimentele de care avem nevoie.

Iata cateva sfaturi de care ar trebui sa tii cont:

1) Mananca mai putin si des 
Incearca sa lasi un interval de 3-4 ore intre mese, acest lucru te va ajuta la mentinerea unei rate optime a metabolismului, mentinerea masei musculare si previne senzatia de foame apasatoare dintre mese.

2) Mananca in cantitati rezonabile, nu exegera
Daca ai servit o masa si nu ai simtit senzatia de foame in urmatoarele 5 ore, inseamna ca te-ai supraalimentat.
Mancand in cantitati rezonabile, nu vei simti senzatia de prea plin si iti vei putea continua activitatea intr-o forma usoara, nu greoaie.

3) Compune-ti o farfurie cat mai echilibrata (vezi imaginea de mai sus)
O farfurie echilibrata include produsele derivate din cereale integrale, proteina slaba, fructe, legume proaspete bogate in fibre alimentare.
Aceasta trebuie sa fie formata din principalele grupe alimentare, astfel incat sa ne ajute la pastrarea unui nivel optim de energie si buna desfasurare a activitatii noastre zilnice.

4) Nu sari peste gustari
Gustarile nu trebuiesc omise, ele sunt punctele pricipale de legatura dintre mese. 
Gustarile nu sunt menite sa ofere senzatia deplina de satietate, acestea doar ne ajuta sa ne tinem in frau senzatia de foame pana la masa urmatoare.

5) Hidrateaza-te corespunzator
Daca esti amator de bauturi carbogazoase sau cofeinizate, incearca sa le reduci cantitatea sau chiar sa renunti la ele in favoarea consumului de apa, lapte degresat sau ceaiuri neindulcite si inainte de toate nu confunda senzatia de sete cu cea de foame, bea mai intai un pahar de apa si vezi apoi daca iti mai trebuie mancare.

Acestea fiind spuse, va doresc sa fiti buni cu voi si sa alegeti sanatatea!

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole
Nutritionist Dietetician, MSc
Expert Nutrigenetica si Nutritia dupa Genotip

Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221
Mai multe detalii gasesti AICI

 

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0

Budinca de ovaz la cuptor

Daca esti in pana de idei si nu mai stii ce sa mai adaugi la masa de dimineata, aceasta

Citeste mai departe
Importanta unui stil de viata sanatos la MENOPAUZA

Instalarea menopauzei aduce o serie de modificari hormonale  (printre care un nivel scazut al

Citeste mai departe