5 sfaturi utile despre cum sa ramai motivat/-a in mentinerea regulilor unui stil de viata sanatos

Alimentatia echilibrata si tot ce tine de un stil de viata sanatos sunt vazute de obicei ca un fel de "bau-bau" pentru ca toata lumea stie ca trebuiesc mentinute intreaga viata.
Insa, ce nu toata lumea constientizeaza este faptul ca, daca ne dorim rezultate pe termen lung nu prea exista alte solutii, iar pe langa acest lucru mancatul sanatos poate fi mai usor de respectat si de pus in practica decat iti imaginezi (acest feed back il primesc adesea de la pacientii mei).

Asadar, daca te-ai hotarat sa iti schimbi stilul de viata seteaza-ti obiective realiste, fa schimbari benefice in alimentatie treptat si la nevoie apeleaza la sfaturile unui specialist in nutritie.

Chiar si eu am facut aceste lucruri la un anumit moment dat, si anume de cand eram studenta in facultate am inceput sa pun in aplicare tot cate putin din cele invatate, ajungand ca in final sa am stilul de viata de acum.
De asemenea, nu am fost cea mai activa persoana in copilarie, dar pentru asta am muncit si la acest aspect si am ajuns sa iubesc miscarea si face partea si ea acum din rutina zilnica.
Altfel fiind spus, daca esti motivat/-a sa faci o schimbare in mai bine pentru tine o sa o faci, daca nu inseamna ca ai alte prioritati si de aceea se gasesc scuze ;-) si tocmai de aceea iti prezint mai jos cateva sfaturi practice despre cum sa iti pastrezi entuziasmul si motivatia de a urma regulile unui stil de viata sanatos.

  • PREVENTIA- este actiunea cu numarul 1 care trebuie luata in seama daca vrem sa ne mentinem starea de sanatate, pentru ca este mult mai usor de prevenit decat de tratat ! iar sanatatea o data pierduta cu greu o mai recuperam...
  • construieste-ti un plan alimentar echilibrat nutritiv, caloric si cu un orar de masa regulat - care sa NU te infometeze! si sa te predispuna la tot felul de "ciuguleli" din cauza satietatii scazute, ciuglit care automat te va predispune la supraalimentare/ crestere in greutate;
  • include in planul tau nutritional alimentele preferate, dar si MANCARURILE PREFERATE (cu siguranta si cele mai calorice preparate se pot imbunatatii si se pot gasi variante care sa le faca mai prietenoase cu sanatatea si silueta !);
  • nu te pune la "colt" si rasfata-te OCAZIONAL cu ce aliment poftesti (nu o masa mai incarcata caloric ocazional iti va da peste cap programul, ci frecventa mult prea mare SAU daca nu te opresti la acea o singura masa si te intinzi pe durata intregii zile sa spun asa cu tot felul de "bunataturi");
  • consuma inclusiv paine/paste/cartofi, dar ai grija ca sa iti gasesti un echilibru cu stilul tau de viata mai mult sau mai putin activ.
    De asemenea, NU exclude nici o grupa principala de alimente si consuma alimente cat mai apropiate de starea lor naturala, de exemplu: fructe si legume (proaspete sau preparate termic), carne alba mai des (carne rosie mai rar), lactate si derivate lactate NU 0% grasime (in functie de caz semidegresate sau poate chiar integrale), cereale si derivate cerealiere integrale (neindulcite sau glazurate), grasimi sanatoase -nuci/seminte crude/avocado (NU grasimi hidrogenate partial sau total/ grasimi trans) DAR pentru toate aceste lucruri este necesara citirea etichetei ! (lucru extrem de important atunci cand vrem sa facem cele mai constiente alegeri).

Fiti buni cu voi si alegeti sanatatea!
Si DA, normoponderea sau greutatea ideala este o CONSECINTA A UNUI STIL DE VIATA SANATOS !

Daca ti-a placut acest articol te invit sa citesti si Incepe de acum sa ai grija de sanatatea si alimentatia ta

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole, Nutritonist Dietetician
Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0

Briose cu ovaz, ou si banana

Aceasta reteta de briose obisnuiesc sa o fac pentru cel mai mic membru al

Citeste mai departe
Hipertensiunea arteriala

Adoptarea unui stil de viata sanatos este un element esential in prevenirea hipertensiunii arteriale (HTA), iar daca ai fost deja diagnosticat/a trebuie sa stii ca, alimentatia sanatoasa are un rol deosebit de important in gestionarea bolii

Citeste mai departe