6 idei sanatoase pentru gustarile dintre mese

Poate te gandesti si nu mai sti ce fel de gustari trebuie sa mananci intre mese pentru plusul de energie necesar organismului, iar tocmai de aceea iti vin ajutor cu cateva idei simple si sanatoase, dar un sfat de care ar mai trebui sa ti cont este faptul ca gustarea trebuie sa se incadreze intre 100-200 calorii (aproximativ-depinde de necesarul fiecaruia).

Din moment ce gustarile ar trebui sa ocupe aproximativ 25% din necesarul nostru caloric de peste zi, este important sa facem alegeri sanatoase, nutritive si satioase in detrimentul caloriilor goale si a alimentelor dezechilibrate din punct de vedere nutritional.

O multime de studii arata faptul ca, gustarile sau mesele mici si mai frecvente ar putea fi mai sanatoase pentru organism decat doar cele trei mese principale mari (prevenind astfel supraalimentarea, lucru benefic pentru oricine doreste sa scada in greutate si nu numai).

Se recomanda ca gustarile sa fie formate din proteine, fibre si carbohidrati, avand un timp de digestie mai lent, care te ajuta sa te simti mai plin/-a pentru mai mult timp.
Proteinele sunt de obicei principalii aliati, datorita procesului mai lung de digestie, oferind de asemenea aminoacizi esentiali pentru mentinerea masei musculare, astfel incat iti recomad sa incearci si tu urmatoarele variante sanatoase cand vrei sa iei o gustare:

  • Migdalele
    Aproximativ 30 g (23 de migdale) oferă 170 de calorii, 6 g proteine, 3,5 g fibre, 75 mg calciu și 7,4 mg de vitamina E, antioxidanti si grasimi sanatoase pentru inima ta;
  • Iaurt grecesc cu fructe
    Iaurtul grecesc are o consistenta mai cremoasa decat alte iaurturi si un continut proteic mai ridicat, dar mai putin calciu decat iaurtul normal.
    Adauga un strop de culoare cu ajutorul fructelor preferate sau 2 lingurite polen pentru o imunitate de fier ;) ;
  • Felii proaspete de fructe cu branza slaba
    De exemplu, bucati de mar sau para alaturi de 60 g branza cu continut scazut de grasime (cottage cheese de exemplu), ofera proteine, calciu, zaharuri naturale si fibre;
  • Sandwich cu unt de arahide
    Untul de arahide pe painea integrala sunt o sursa importanta de energie, formand o gustare usor de transportat cu noi, fie la scoala sau la birou, fiind bogata in proteine si grasimi sanatoase.
    De asemenea, este un aliat de nadejde inaintea orelor de sport.
  • Fisticul
    Aproximativ 30 g de fistic (49 bucati) ofera 160 calorii (cu cea mai scazuta densitate calorica din categoria fructelor oleaginoase) si este bogat de asemenea, in fibre, vitamina B6 si fitonutrienti precum luteina si zeaxantina cu rol important pentru sanatatea ochilor.
  • Trail mix-ul (aceasta varianta o recomand mai rar si cu moderatie persoanelor sedentare), insa inaintea orelor de sport este perfecta!
    * Cheia pentru aceasta gustare sanatoasa este pastrarea portiei sub control, deoarece componentele sunt incarcate caloric (fructe uscate, nuci, seminte, cereale integrale).

Sa fiti sanatosi !

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole
Nutritionist Dietetician, MSc
Expert Nutrigenetica si Nutritia dupa Genotip

Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
1
Cegus Daniela
Buna seara ! La mulți ani ! Am nevoie de ajutorul specializat al unui medic nutriționist si as vrea sa apelez la ajutorul Dvs . Doresc o programare pentru o consultație . Multumesc !

Pancakes sau clatite

Ai vrea sa mananci ceva bun sau pur si simplu e weekend si simti nevoia de un mic rasfat

Citeste mai departe
Importanta unui stil de viata sanatos la MENOPAUZA

Instalarea menopauzei aduce o serie de modificari hormonale  (printre care un nivel scazut al

Citeste mai departe