Afla ce alimente trebuie sa eviti daca iti doresti un ten cu aspect tanar

Alimente mai putin prietenoase tenului tau, sunt cele care sunt responsabile de cresterea brusca a nivelului de zahar in sange (adica, cele care au un indice glicemic ridicat), cum este exemplul:

  • painii albe,
  • a pastelor si a orezului alb,
  • produse de patiserie si cofetarie,
  • precum si tot felul de bauturi dulci.

Toate acestea suprasolicita functia pancreasului, astfel incat va fi nevoie de o cantitate mai mare de insulina pentru normalizarea valorilor glicemiei, proces responsabil si de producerea sebumului in exces.


De asemenea, tot zaharul este principalul responsabil pentru procesul de degradare al elastinei si colagenului din piele, proteine cu rol important in mentinerea elasticitatii si luminozitatii pielii.
In aceeasi categorie de alimente neprietenoase, le regasim si pe cele care favorizeaza sau produc un proces inflamator

Inflamatia se poate produce in numeroase feluri, de la afectiuni cardiovasculare pana la aspectul nesanatos al pielii.
Procesul inflamator declanseaza stresul oxidativ, care la randul sau provoaca daune ale colagenului si ADN-ului, imbatranind aspectul pielii.

Alimentele precum uleiurile vegetale, mai ales cele preparate termic (care se gasesc in mancarea de tip fast-food de exemplu) si derivatele cerealiere rafinate- albe, toate prezinta un procent ridicat de acizi grasi Omega-6, care consumate in exces au efect proinflamator.
Opteaza in schimbul acestor tipuri de grasime, pentru alimente cu un continut ridicat de Omega-3, care au rol antiinflamator.
De exemplu, o sursa importanta de Omega-3 este bine cunoscutul peste, insa daca nu iubiti pestele, exista pe langa suplimente si alte variante optionale, cum este exemplul nucilor crude sau a uleiului din seminte de in.

Pe langa acestea, consumul de alcool trebuie limitat, deoarece consumul in cantitati ridicate poate produce bine cunoscutul efect de deshidratare, iar unele sortimente de bauturi alcoolice pot prezenta in compozitia lor si surse importante de zahar.

De asemenea, intalnesc frecvent persoane care au probleme cu digestia, respectiv au un tranzit intestinal intarziat(articol detaliat -AICI), iar acest aspect este unul deosebit de important, mai ales in eliminarea toxinelor din organism si ar trebui rezolvat cat mai rapid.

Acestea fiind spuse, pentru pastrarea unei stari optime de sanatate consuma cat mai multe alimente in stare naturala, fereste-te de alimentele puternic procesate si nu uita ca pielea este cel mai mare organ al corpului, astfel o alimentatie dezechilibrata nu iti va afecta doar starea de sanatate, ci si aspectul pielii tale.

Alimenteaza frumusetea pielii tale din interior spre exterior!

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole, Nutritonist Dietetician
Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0

Budinca de ovaz la cuptor

Daca esti in pana de idei si nu mai stii ce sa mai adaugi la masa de dimineata, aceasta

Citeste mai departe
Importanta unui stil de viata sanatos la MENOPAUZA

Instalarea menopauzei aduce o serie de modificari hormonale  (printre care un nivel scazut al

Citeste mai departe