Alimentatia copilului mic (1-3 ani)

Ca parinti trebuie sa stim ca nu exista regimuri alimentare standardizate pentru cei mici, iar ratia alimentara trebuie adaptata la necesitatile individuale fiecarui copilas, astfel incat acesta sa aiba o dezvoltare armonioasa in inaltime si greutate.

Dieta celor mici trebuie adaptata la particularitatile morfologice varstei si sa mentina preferintele culinare dezvoltate in primul an de viata, necesitatile variand foarte mult de la un copil la altul.

Ce inseamna acest lucru?


Acest lucru inseamna ca acestia au nevoie de o alimentatie echilibrata bogata in substante nutritive (proteine, glucide, lipide, fibre, vitamine, minerale) si nu prea multe calorii aduse de diverse alimente procesate, bogate in zaharuri sau grasimi.

Iti prezint mai jos cateva sfaturi de care trebuie sa tinem cont:

  • Cerealele si derivatele acestora trebuie sa fie consumate in forma integrala, pentru un aport optim de fibre, vitamine din grupul B si nu numai.
    In ultimii ani a avut loc o explozie pe rafturile supermarketurilor cu tot felul de produse pe baza de cereale, dar atentie insa atunci cand doriti sa le cumparati, sa alegeti intotdeauna varianta integrala, simpla, lipsita de zaharuri adaugate sau alte minuni.
  • Nu uitati de fructe si legume, aceasta regula este una de baza si in randul micutilor, asadar fie ca sunt proaspete, congelate, uscate sau ne dorim sa obtinem un pahar de suc prin stoarcerea lor, cu siguranta nu vom putea da gres, acestea contribuind la aportul zilnic de vitamine (A, C), potasiu si fibre.
  • Consumul de produse lactate care ofera copilului proteine, calciu, magneziu si fosfor, toate acestea ajuta la o buna dezvoltare a sistemului osos, fiind recomandate 2-3 portii de lactate integrale/zi.
  • Carnea slaba de pui, curcan, pestele, ouale, mazare, fasole sau diferite nuci si seminte toate contribuie la un aport zilnic adecvat de proteine, fier, zinc si vitamine din grupul B, deosebit de importante pentru dezvoltarea masei musculare, oferind de asemenea copilului si o buna putere de concentrare.


Asadar, nu uitati ca cei mici sunt niste adulti in devenire, iar pentru o stare de sanatate buna este absolut necesara o nutritie echilibrata, obiceiurile alimentare sanatoase invatandu-se inca din primii ani de viata !

Cu drag,
Flavia

 

 

 

 

 

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
1
Mirela ciochina
De la ce varsta se recomanda sarea?multumesc

Rulada de carne la cuptor

Pentru o varianta mai sanatoasa in ceea ce priveste inlocuirea mezelului din sandwich

Citeste mai departe
Hipertensiunea arteriala

Adoptarea unui stil de viata sanatos este un element esential in prevenirea hipertensiunii

Citeste mai departe