Alimentatia pacientului diabetic

Alimentatia echilibrata in randul pacientilor suferinzi de diabet are un rol vital in normalizarea valoriilor glicemiei.
Desi, cei mai multi dintre pacientii diagnosticati cu diabet privesc foarte pesimist acest aspect, trebuie sa stiti ca de fapt dieta in aceasta afectiune nu este decat o dieta sanatoasa, bogata in nutrienti, scazuta in grasimi nesanatoase si calorii goale.

De asemenea, cei mai multi pacienti cu diabet tip 2, au probleme de greutate, astfel o scadere ponderala ii va ajuta si mai mult in controlarea valoriilor glicemiei.

Va prezint mai jos cateva alimente care sunt recomandate in aceasta afectiune:

  • carbohidratii complecsi (fructe, legume, cereale integrale, leguminoase-mazare, fasole, linte), lactate degresate;
  • alimentele bogate in fibre alimentare- acestea nu sunt digerate sau absorbite de organism, insa au rol important in reglarea glicemiei, iar numeroase studii arata, ca un consum adecvat de fibre scade riscul de a dezvolta afectiuni cardiovasculare; Alimentele cu un continut de fibre semnificativ sunt legumele, fructele, leguminoasele, faina din grau integral si taratele de grau;
  • grasimile Omega-3, importante pentru sanatatea inimii- pestele este alternativa sanatoasa a oricarui alt tip de carne; astfel, se recomanda ca cel putin de 2-3 ori pe saptamana sa consumam peste, dar nu prajit, ci preparat dietetic, la cuptor, folie,etc;
  • grasimile "sanatoase"- alimentele care contin grasimi polinesaturate si mononesaturate, cum ar fi avocado, nuci, migdale, uleiul de masline.

Iata si alimentele care trebuiesc evitate:

  • grasimile saturate- acestea le regasim in derivatele lactate cu continut crescut de grasime, proteine de origine animala cum este de exemplu carnea de vita, carnati, slanina. Limitati aportul de grasimi saturate, astfel incat sa nu depasiti 7% din necesarul caloric zilnic;
  • grasimile trans- aceste tipuri de grasimi ar trebui evitate complet, iar alimentele care au in compozitie grasimi trans sunt snacks-urile, produsele de patiserie, margarina, alimente procesate in general;
  • sodiu- se recomanda un aport mai mic de 2300 mg sodiu pe zi; pentru a vedea ce alimente sunt bogate in sodiu aflati mai multe pe Sarea cu bune si rele.

Cu drag,
Flavia

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0

Budinca de ovaz la cuptor

Daca esti in pana de idei si nu mai stii ce sa mai adaugi la masa de dimineata, aceasta

Citeste mai departe
Importanta unui stil de viata sanatos la MENOPAUZA

Instalarea menopauzei aduce o serie de modificari hormonale  (printre care un nivel scazut al

Citeste mai departe