Alimentatia scolarului - Investeste timp pentru sanatatea copilului tau

Odata cu inceperea noului an scolar as vrea sa trag un semnal de alarma asupra parintilor si sa le vin in ajutor cu cateva sfaturi utile.
Pe langa faptul ca statisticile sunt ingrijoratoare si arata cam asa:

  • 40% dintre copii si 60% dintre adulti in Romania sunt SUPRAPONDERALI, iar 1 adult din 4 este OBEZ  !!!    mai sunt si atat de multe informatii care circula pe internet ce tin de domeniul nutritiei si totusi nu stim exact ce sa credem si ce sa punem sau nu in practica mai bine.

Asadar, eu o sa va enumar mai jos cateva aspecte importante daca vrem ca micutii nostri sa aiba un "start" cat mai sanatos:

  • prima data, bineinteles incepem cu servirea micului dejun dimineata!!! 
    Intalnesc frecvent la cabinet aceasta problema in randul copiilor, nu servesc masa de dimineata acasa si ajung la scoala fara sa isi refaca "rezervele" organismului, care sunt atat de importante in puterea de concentrare si atentie la scoala (si nu numai...);
  • cel mic nu trebuie sa plece de acasa fara un sandwich sau caserola cu mancare pregatita!
    Nu ii vom lasa pe micutii nostri sa li se faca foame si sa nu aiba la indemana ceva sanatos de mancare (asta ca sa nu mai spun ca de cele mai multe ori aici se opteaza pentru minunatele cornuri cu ciocolata sau diverse produse de patiserie si covrigi din apropierea scolii);
  • pe langa pachetelul sanatos copilul va avea la el si 1-2 gustari sanatoase (depinde de programul lui)
    Fructele si legumele/ iaurtul/ mix-ul de seminte crude toate pot sa se incadreze foarte bine in aceasta schema;
  • si pentru ca sunt atat de multe articole care se contrazic in a consuma diferite grupe de alimente as vrea sa subliniez urmatoarele:
    - cel mic trebuie sa consume lapte si derivate lactate:
    - cel mic trebuie sa consume proteine de origine ANIMALA (carne, oua, peste, etc);
    - alimentatia fara gluten/ sau fara lactoza nu trebuie impusa copiilor in lipsa unui diagnostic corect care arata clar prezenta intolerantei/ alergiei alimentare, doar pentru ca asa am citit sau am auzit ca este sanatos (lucru care prinde tot mai mult teren);
    - nu exista regului minune de asociere a alimentelor, fiecare suntem diferiti si ar trebui sa tinem cont de tolerenata noastra alimentara, astfel nici pe cei mici nu trebuie sa ii "incarcam" cu astfel de reguli;
  • creati meniuri sanatoase impreuna cu micutii vostri, implicatii in diferite activitati (cumparaturi, aranjarea mesei, etc);
  • inconjurati-va de alimente sanatoase si cu o inalta valoare nutritiva, cat mai putin procesate ;
  • Atentie! alimentele care le regasim la raftul de produse bio nu inseamna ca sunt cea mai corecta alegere!
  • fiti activi din punct de vedere fizic si indreptati si copilul catre astfel de activitati;
  • incercati sa fiti un model de urmat pentru copilul vostru (fie ca ne referim la alimentatie sau sport), este cel mai important lucru!

Fiti buni cu voi si alegeti sanatatea! Daca ti-a placut acest articol te invit sa citesti si In loc de..... Mai BINE....ALTFEL, decat am fost sau suntem obisnuiti :)

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole, Nutritionist-Dietetician
Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221

 

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0

Rulada de carne la cuptor

Pentru o varianta mai sanatoasa in ceea ce priveste inlocuirea mezelului din sandwich

Citeste mai departe
Hipertensiunea arteriala

Adoptarea unui stil de viata sanatos este un element esential in prevenirea hipertensiunii arteriale (HTA), iar daca ai fost deja diagnosticat/a trebuie sa stii ca, alimentatia sanatoasa are un rol deosebit de important in gestionarea bolii

Citeste mai departe