Cateva sfaturi alimentare pentru perioada Sarbatorilor de Pasti

Acum, ca a mai ramas putin pana la sosirea Sarbatorilor de Pasti, am sa vin in ajutorul tau cu cateva sfaturi alimentare.
Pentru cei care se afla in lupta cu kilogramele in plus si urmaresc un plan de scadere in greutate, aceasta perioada nu va fi de partea voastra si cel mai probabil nu va va ajuta foarte tare avand in vedere multitudinea de ispite culinare calorice, insa eu spun sa va bucurati daca treceti peste aceasta perioada cu nimic "in plus la cantar", urmand sa va duceti planul la bun sfarsit dupa trecerea Sarbatorilor.

In functie de preferintele fiecaruia, avem cateva preparate pe care dorim sa le degustam si ne este "pofta" de ele, iar problema nu este gustatul, ci supraalimentarea. 
Avand in vedere ca o sa avem 3 zile de Sarbatoare, eu spun sa lasam cate ceva pentru fiecare zi, iar asa putem evita excesele cu usurinta.

Carnea de miel este vedeta acestei perioade, asadar inainte de toate sa nu uitati ca totusi este o carne rosie si animalul sacrificat cu cat este mai tanar cu atat are un continut mai crescut de colagen, fapt care va supune organismul unui proces mai indelungat de digestie.
De asemenea, drobul care se gateste de aproape toate gospodinele, este un aliment pe care persoanele care sufera de hipercolesterolemie, dislipidemie, guta, afectiuni hepato-renale, obezitate ar trebui sa limiteze consumul, datorita viscerelor din care acesta este preparat si care sunt responsabile de continutul ridicat in colesterol si purine.
Ouale rosii si cele umplute, iarasi se vor afla pe mesele noastre si ar trebui sa nu facem excese nici cu acestea.
* Sau incercati sa gasiti o alternativa mai prietenoasa o oualor umplute si anume faceti umplutura acestora dintr-un mix al galbenusurile fierte +avocado si mustar/iaurt sau galbenus fiert+iaurt grecesc 10% si mustar (aceasta combinatie imita foarte bine clasica maioneza), iar pentru decor puteti folosi ceapa verde, patrunjelul, germeni.

Un sfat mai mult decat util: Lasati cate un preparat caloric pentru degustat in fiecare zi !

Adica, salata de vinete si cea de boeuf, de asemenea prin continutul de maioneza le va face si pe acestea, alimente calorice, ingreunand procesul de digestie al organismului.
Cate 1-2 linguri din fiecare este suficient cat sa iti satisfaci papilele gustative si sa nu produci un exces caloric-culinar.
Limiteaza aici si consumul de paine, pentru ca orice mananci cu paine e mai bun si mai gustos, iar incarcatura calorica este pe masura ;) .

Sa nu uitam de cozonaci, prajituri sau prajiturele, este tot ce mai lipsea pentru ca tabloul descris sa semene a Sarbatoare.
Aici as dori sa subliniez faptul ca trebuie sa lasam putin ragaz organismului, astfel daca am consumat alimentele enumerate mai sus, sa nu asociem si preparatele dulci tot la mesele principale, iar daca ai ales sa consumi ceva dulce iti recomand sa lasi portia zilnica recomandata de fructe , pentru ziua urmatoare.
* Datorita substantelor care favorizeaza digestia, aflate in unele fructe, acestea sunt recomandate sa fie consumate in urma meselor imbelsugate, cum este de exemplu ananasul, kiwi, papaya (cateva felii sunt suficiente).

Cat despre consumul de alcool, aici iti recomand un pahar de vin, deoarece excesul acestuia contribuie la favorizarea depunerii de tesut gras si are un aport caloric semnificativ (1g alcool pur = 7 kcal (vezi aici articol detailat).

Acestea fiind spuse, vreau sa iti reamintesc ca primavara este anotimpul in care organismul isi intensifica procesele de detoxifiere (vezi aici articol detaliat), iar acum ar trebui sa profitam din plin de legumele de sezon si tot ce e verde (urzica, leurda, spanac, ridichi, salata verde, ceapa verde, etc), astfel ca o salata cu acestea inaintea mancarurilor calorice ne va fi de mare folos.
De asemenea, putem sa ne ajutam digestia si cu cate un ceai caldut dupa masa, cum ar fi cel verde si cate o plimbare :)
Poate ca nu ar strica sa avem la noi si cateva medicamente/ suplimente cu enzime digestive.

Si nu uitati sa dati insemnatate acestor Sarbatori asa cum se cuvine, cu pace si iubire in suflet, iar povestile frumoase si timpul petrecut alaturi de toti cei dragi nu aduc nici o calorie :)

Sa fiti binecuvantati si sa aveti Sarbatori cu liniste si pace!

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole 
Nutritionist Dietetician, MSc
Expert Nutrigenetica si Nutritia dupa Genotip
Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0