Constipatia- remedii

Constipatia este asociata adesea cu o stare care nu este deloc confortabila si care poate sa conduca pana la stari de balonare, iritabilitate, lipsa apetitului si stari de voma.

Digestia si tranzitul intestinal regulat ocupa locuri importante in starea de sanatate a individului si mai ales in procesele de detoxifiere ale organismului uman, iar la fel ca si in alte multe probleme de sanatate, nutritia are un puternic rol, recomandat fiind ca in prima faza sa se incerce remedierea problemei fara substante medicamentoase sau alte proceduri invazive.

Asa cum nivelul ridicat de stres cronic, abuzul de antibiotice, antiinflamatoare, etc iti pot afecta sanatatea florei intestinale, de asemenea si dieta bogata in alimente procesate si zaharuri rafinate poate inflluenta intr-un mod negativ starea ta de sanatate si sa" ajute" la instalarea constipatiei.

Asadar, iti prezint mai jos cateva sfaturi care pot fi de mare ajutor pentru cei care se afla intr-o astfel situatie:

  • in primul rand construiti o alimentatie bazata pe alimente cat mai naturale, apropiate de starea lor naturala bruta si neprocesate ;
  • consumati alimente sanatoase, bogate in fibre, care sunt prezente in fructele si legumele divers colorate, dar pe langa acestea consumati si alimente bogate in "super fibre" cum este exemplul semintelor de in sau chia (2 sau 3 linguri/zi ; nucile/semintele/leguminoasele toate sunt alimente care ajuta la remedierea problemei);
  • evitati alimentele care pot cauza constipatia, cum este exemplul cerealierelor albe/ rafinate (paine alba, paste, orez, gris, etc), lactatelor sau poate glutenul (insa aici poate este mai bine sa cereti sfatul unui specialist in nutritie);
  • atentie! alimentatia cu un continut scazut in grasimi (aici ne referim la cele sanatoase bineinteles) poate influenta negativ iarasi constipatia;
  • o alta mare problema care este direct responsabila de prezenta constipatiei este deficitul de Magneziu;
    Astfel, o alimentatie saraca in alimentele cu un continut ridicat in aceste mineral si prezenta consumului ridicat de cofeina/zahar rafinat, plus stres cronic  ---> toate sunt direct responsabile de deficitul de Magneziu ( * suplimentarea cu citrat de magneziu de la 200 pana la 1000 mg/zi in functie de caz);
  • sa nu uitam de importanta hidratarii, alaturi de un supliment cu probiotice si nici de exercitiul fizic care este un minunat laxativ ;) .

!!! Daca nici sfaturile enumerate mai sus nu te ajuta la remedierea starii de constipatie, incearca sa ai in vedere o posibila alta afectiune (cum ar fi hipotiroidismul), iar un specialist in domeniu te poate ajuta.

Sa va fie cu folos!

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole,
Nutritionist Dietetician, MSc
Expert Nutrigenetica si Nutritia dupa Genotip

Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221

 

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0

Rulada de carne la cuptor

Pentru o varianta mai sanatoasa in ceea ce priveste inlocuirea mezelului din sandwich

Citeste mai departe
Hipertensiunea arteriala

Adoptarea unui stil de viata sanatos este un element esential in prevenirea hipertensiunii

Citeste mai departe