Despre consumul de fructe

Stim cat de mult se incurajeaza consumul de fructe si mai ales pe timpul verii, cand acestea se regasesc intr-o atat de mare diversitate insa, ce adesea uitam este ca ducand la extrem acest consum s-ar putea sa nu obtinem numai beneficii, ci sa ne trezim chiar cu niste kilograme in plus.

Mai pe scurt, as dori sa atrag putin atentia asupra acestui mare consum de fructe, care este perceput de majoritatea ca fiind un lucru extraordinar de benefic.
Nimic GRESIT! Problema apare atunci cand tindem sa consumam cantitati mult prea ridicate, pentru ceea ce are nevoie organismul nostru.

 

De exemplu, intalnesc frecvent in randul pacientilor, fie lipsa consumului de fructe, fie un consum prea mare (aici sunt incluse si sucurile de fructe, smoothie-uri, etc).

Asadar, haide sa vedem ce trebuie sa stim despre acest subiect:

  • fructele sunt o sursa importanta de vitamine, minerale, antioxidanti, fibre si apa pentru organism si fara consumul acestora organismul ar resimtii aceste lipsuri;
  • fructele sunt de asemenea si o sursa importanta de zahar;
  • concentratia de zahar intr-un fruct difera in functie de sortiment, dar si de gradul de coacere al acestuia (intr-un fruct mai copt cantitatea de fructoza va fi mai mare comparativ cu unul mai putin copt si fructoza in exces nu e sanatoasa, mai ales in afectiunile hepatice, metabolice, etc) ;
  • daca un consum zilnic (moderat) de fructe aduce beneficii pentru starea noastra de sanatate, de cele mai multe ori suntem tentati sa consumam mai mult decat ar fi nevoie, si asta doar pentru ca stim, ca este un obicei sanatos si mustrarile de constiinta vor intarzia sa apara, comparativ cu un consum ridicat de dulciuri/ mancare nesanatoasa.

Astfel, daca te afli intr-un proces de scadere in greutate si ai observat ca in ultimul timp nu ai reusit sa mai scazi in greutate, chiar daca urmezi o alimentatie corecta, diversificata si echilibrata, s-ar putea ca fructele consumate in cantitati crescute sa fie responsabile de acest efect.

De asemenea, incearca sa nu inlocuiesti mesele principale ale zilei (intalnesc multi pacienti care obisnuiesc acest lucru) cu consumul de fructe (pentru ca satietatea nu va fi una de durata), in schimb alege-le pe post de gustare si/sau desert dupa masa (da, ai auzit bine fructele se pot consuma dupa masa, nu doar pe stomacul gol ! )

Sa aveti sanatate!

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole
Nutritionist Dietetician, MSc
Expert Nutrigenetica si Nutritia dupa Genotip

Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0