Idei sanatoase pentru masa de pranz

Multe persoane se confrunta cu aceasta "mica" dilema si anume ce sa manance la masa de pranz, mai ales daca nici nu au variante sanatoase de unde sa aleaga si sa cumpere in apropierea locului de munca.

Insa, asa cum nu ar trebui sa ii trimitem pe micutii nostri la scoala fara un sandwich la pachet, nici noi cei mari nu trebuie sa fim neglijenti.
Daca nu ne facem un plan alimentar cu cel putin o zi inainte, pe care sa il urmam, vom fi cu mult mai tentati sa facem alegeri alimentare nesanatoase pe parcursul zilei.

Acestea fiind spuse, haide sa vedem care sunt cele mai potrivite variante pentru tine la masa de pranz.

Pentru a obtine o masa echilibrata trebuie sa ai in compozitia acesteia urmatoarele:
- produse/ derivate cerealiere, de preferat in forma lor integrala (paine, lipie, crackers);
- o varietate de legume;
- o sursa de proteina animala/ vegetala (carne slaba, ton, branza, linte, mazare, fasole, etc).

 Iti ofer mai jos cateva exemple, care sper sa te ajute in planificarea meniului tau:

  • o supa simpla de legume (desigur preparata dietetic) si un sandwich (avand in compozitie cele enumerate mai sus);
  • o salata cu piept de pui/ ton/ linte/ fasole si 1-2 crackersi integrali;
  • o lipie integrala cu pui/hummus si legume;
  • 2 felii pizza (pe blat integral, de preferat facuta de tine acasa) si o salata de legume;
  • si de ce nu, daca ti-a ramas ceva de la cina, poti opta pentru consumul acelui preparat (si unde mai pui faptul ca nu mai faci nici risipa :) )

Probabil pentru cei mai multi traditionalul sandwich este de departe cea mai convenabila alegere, usor de transportat si preparat, insa trebuie sa tii cont de urmatoarele aspecte pentru ca acesta sa nu devina plictisitor (ca pana la urma trebuie sa ne faca si placere ceea ce mancam, nu?), si anume:

  • alege diferite tipuri de paine (de exemplu integrala sau de secara);
  • foloseste diferite creme de branza pe care le poti prepara chiar tu acasahummus/ guacamole in detrimentului untului; 
  • daca ai observat ca painea s-a uscat putin, nu te da inapoi de la sandwich maker sau presa pentru sandwich si foloseste-le; 
  • fii creativ/-a la ceea ce pui in sandwich (salata si branza/ oua si salata/ ton sau pui sau sunca pui facuta in casa si salata/ carne de pui sau somon afumat si avocado, etc). 
    Sunt multe variante, doar gaseste-le pe cele care iti plac cel mai tare.

Ai grija de tine!

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole, Nutritionist-Dietetician
Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0

Pancakes sau clatite

Ai vrea sa mananci ceva bun sau pur si simplu e weekend si simti nevoia de un mic rasfat

Citeste mai departe
Hipertensiunea arteriala

Adoptarea unui stil de viata sanatos este un element esential in prevenirea hipertensiunii

Citeste mai departe