Jurnal de sarcina - acasa la nutritionist

Fie tocmai ai aflat ca esti insarcinata sau pur si simplu iti doresti acest lucru in viitorul apropiat, m-am gandit sa vin in ajutor cu cateva "mici sfaturi" utile despre cum putem face fata cat mai simplu acestei perioade pline de evenimente si transformari ce au loc in organismul nostru :) ca femei

Primul trimestru de sarcina
Bineinteles, dupa confirmarea sarcinii se intampla sa te cuprinda o multitudine de intrebari si devii tot mai preocupata de ceea ce va urma sa se intample.
Astfel, pe langa sentimentul de bucurie si emotii pozitive se intampla ca in aceasta prima etapa a sarcinii sa isi faca prezenta greturile specifice, de care nici eu nu am scapat, insa haide sa iti spun ce m-a ajutat pe mine sa le fac fata mai usor:

  • apa cu lamaie (cu care la inceput am exagerat putin, trebuie sa recunosc si mi-am iritat putin mucoasa gastrica);
    de asemenea, tot aici mai poti adauga si putin ghimbir pentru ca si el este un bun aliat in ameliorarea starilor de greata;
  • am evitat sa mi se faca foame, daca pot sa spun asa, adica nu am mancat continuu pe parcursul intregii zile, insa eu avand un orar de masa regulat ma cunosc destul de bine, iar atunci cand ma apropiam de ora mesei stiam exact ce o sa mananc si aveam tot ce imi trebuia la indemana;
  • o modalitate buna de a tine senzatia de greata in frau este sa iti mentii nivelul glicemiei constant, sa eviti fluctuatiile bruste ale acesteia- asadar nu astepta sa ti se faca foarte foame, dar nici nu te supraalimenta;
  • am consumat apa, m-am hidratat foarte bine (chiar si cu supe sau ciorbe simple, simteam nevoia);
  • am mancat cat mai variat;
  • am servit mese mici si cat mai usoare;
  • m-am odihnit (simteam nevoia).

Trimestrul 2 de sarcina - am acumulat 5kg!
Aceasta perioada este si a fost si pentru mine una mai usoara, greturile au disparut si ma simteam mai energica, puteam sa am un stil de viata apropiat de cel pe care il am in mod normal.
Alimentatia a fost in continuare una echilibrata, "arsuri" nu am avut, doar daca nu influentam eu cumva acest lucru, adica sa mananc picant (lucru care imi place sa il fac din cand in cand, dar care se pare ca in sarcina m-a facut sa il si resimt).
Nici o problema, foarte bine le faceam fata si acestora cu un simplu ceai de musetel, iar cand intr-adevar simteam ca totusi deranjeaza mai tare luam cate 1 antiacid si aveam grija in continuare de alimentatie.
Am intrat in al doilea trimestru cu acelasi numar de kilograme pe care il aveam in mod obisnuit, urmand ca pana la inceputul trimestrului 3 sa acumulez 5-5,3 kilograme.

Trimestrul 3 de sarcina - am acumulat alte 5 kg!
Aici distractia a inceput incet, incet sa isi faca aparitia... Adica, daca pana acum nu am intampinat probleme majore de balonare si/sau constipatie, la inceputul acestui trimestru am experimentat "putin din toate", insa cu grija am reusit sa ma reechilibrez si sa imi revin rapid.
Ce metode am folosit ?
Nimic iesit din comun, doar mi-am ascultat organismul si am redus din cantitatea de mancare per masa, mai degraba "ciuguleam" chiar daca asta a insemnat sa fiu mai tot timpul in preajma bucatariei :)) 
Din momentul in care am facut aceasta mica schimbare enumerata mai sus, problema constipatiei a inceput sa se rezolve si ea, iar pe langa asta am avut grija ca si alimentatia sa fie una potrivita pentru astfel de situatii.
Mi-au fost prietene prunele uscate, magiunul de prune fara zahar, mierea, iaurturile, semintele crude de tot felul, apa si sucuri presate la rece (cu multe verdeturi), supe si ciorbe dietetice, iar nu in ultimul rand salate si fructe de sezon.
Am consumat si cereale integrale si derivate ale acestora dar nu am facut exces, am incercat sa imi asigur un meniu cat mai diversificat. 

Astfel, urmand regulile unui stil de viata sanatos am reusit sa ma ingras pe parcursul acestei perioade 10 kg si nu am suplimentat cu pastile in nici un fel aportul de vitamine si minerale (exceptie facand acidul folic- pe care l-am luat pana in luna a 4-a).
De asemenea, am tinut cont si de alte mici exceptii in alimentatie, cum ar fi cateva sfaturi de urmat privind alimentatia in sarcina si alimente de evitat pe perioada sarcinii 

De folos pentru mamici :)
P.S. : Poza cu ghete si caciula este cu 6 zile inainte sa devin mamica :)

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole, Nutritionist-Dietetician
Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0

Rulada de carne la cuptor

Pentru o varianta mai sanatoasa in ceea ce priveste inlocuirea mezelului din sandwich

Citeste mai departe
Hipertensiunea arteriala

Adoptarea unui stil de viata sanatos este un element esential in prevenirea hipertensiunii

Citeste mai departe