Nutritia pe durata alaptarii

Ca orice proaspata mamica, dupa nastere iti doresti sa iti revii cat mai repede la greutatea initiala, cea de dinainte de sarcina si incepe un interes major fata de acest lucru. Dar haide sa vedem cum putem sa scapam de aceste kilograme acumulate si sa ne putem hrani si copilasul la san, intr-un mod sanatos.
Din propria experienta va pot spune ca eu pe parcursul sarcinii am reusit sa acumulez 10 kg, iar la 2 saptamani dupa nastere am ramas cu un surplus de aproximativ 3,5 kg fata de greutatea initiala (articolul integral il puteti citi aici jurnal de sarcina- acasa la nutritionist).

 

Pe langa regulile esentiale pentru o alimentatie echlibrata, in acest moment al vietii trebuie sa ne indreptam atentia si asupra altor lucruri, precum:

  • dieta lauzei trebuie compusa din alimente cu o inalta valoare nutritiva, usor digerabile si lipsite de E-uri;
  • se recomanda ca mancarea sa fie gatita acasa, unde se poate detine mai usor controlul asupra compozitei farfuriei. De ce? Pentru ca, compozitia laptelui matern este direct influentata de alimentatia proaspetei mamici;
  • asa cum fiecare dintre noi suntem unici si reactionam diferit la diversi stimuli, exact acelasi lucru se intampla si atunci cand ne dorim sa scadem in greutate.
    Astfel, exista diferente de la o persoana la alta in ceea ce priveste revenirea la greutatea de dinaintea sarcinii, diferenta influentata de cantitatea de lapte matern produsa, activitatea fizica depusa *, numarul de kilograme acumulate pe perioada sarcinii, etc;
    * Activitatea fizica depusa are un rol extrem de important daca dorim sa ne pastram tonifiate pe masura ce ne apropiem de greutatea normala si nu numai; iar pentru ca stim cu totii ca timpul liber al proaspetei mamici este destul de limitat se poate apela cu incredere si la antrenamente de stimulare electrica (pentru mai multe detalii despre acest tip de antrenament puteti gasi aici- O noua colaborare la BRASOV cu SportDR - antrenamente de stimulare electrica)
  • o mama care alapteaza consuma aproximativ intre 200-500 calorii/zi, pentru a produce cantitatea de lapte necesara, astfel ca 2/3 din aceste calorii sunt reprezentate de alimentata zilnica si 1/3 este alocata din greutatea castigata pe parcursul sarcinii.
    Asadar, urmarind principiile enumerate anterior, veti putea obtine o scadere in greutate intr-un mod sanatos, oferind si micutului pui nutrientii necesari prin compozitia laptelui matern de inalta calitate.

Atentie !
Stresul, oboseala, anxietatea duc la scaderea cantitatii de lapte.
Dieta restrictiva, SEVER hipocalorica, de asemenea poate contribui la rezultatul unei cantitati scazute de lapte, astfel se recomanda ca scaderea in greutate sa se faca treptat, intr-un mod sanatos (aproximativ 0,5 kg/saptamana).

De folos pentru mamici :)
Daca ti-a placut acest articol te invit sa citesti si care sunt Avantajele Alaptatului

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole, Nutritionist-Dietetician
Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0

Rulada de carne la cuptor

Pentru o varianta mai sanatoasa in ceea ce priveste inlocuirea mezelului din sandwich

Citeste mai departe
Hipertensiunea arteriala

Adoptarea unui stil de viata sanatos este un element esential in prevenirea hipertensiunii

Citeste mai departe