Prajitura sau chec cu mere

Daca esti in cautarea unui dulce sanatos aceasta varianta este pentru tine :)
Clasica prajitura cu mere imi aduce aminte de gustul dulce al copilariei, dar avand in vedere compozitia acesteia si zaharul prezent in reteta bunicii ma face sa fiu "putin reticenta" daca pot spune asa :)

Am aici o varianta a prajiturii cu mere readaptata, prietenoasa cu silueta, care sper sa va placa si sa va indulceasca atunci cand simtiti nevoia.

De ce aveti nevoie?

 

  • 2 mere bine coapte (taiate bucatele mici);
  • 50-70 g faina de migdale (sau pentru sportivi- cu necesar proteic crescut -se pot folosi 3 masuri proteina din zer in locul fainii de migdale);
  • 20-30 g nuca de cocos fina sau faina de cocos;
  • 3 oua;
  • putin lapte;
  • 1 lingura unt normal sau de cocos;
  • scortisoara si/sau nucsoara;
  • esenta vanilie sau rom;
  • 1-2 lingurite praf de copt;
  • putina zeama de lamaie;
  • un praf de sare;
  • nuci si/sau fructe uscate pentru decor.

Mod de preparare:

Prima data incepeti cu pregatirea merelor (spalat, taiat), peste care adaugati putina zeama de lamaie si scortisoara si puneti-le la foc mic intr-o tigaie antiaderenta pentru a le cali putin.
Intre timp amestecati toate ingredientele uscate enumerate mai sus intr-un vas (faina de migdale, cea de cocos, praful de copt, sare, scortisoara si/sau putina nucsoara).
Nu uitati sa mai amestecati merele intre timp si cand sunt gata sa le luati de pe foc.
Separat intr-un alt recipient bateti ouale, peste care adaugati esenta de vanilie/ rom, putin lapte (dupa ochi) si lingura de unt topit; dupa ce le amestecati adaugati si ingredientele uscate din celalalt vas. 
La final adaugati si merele calite.

Compozitia finala se aseaza in tava de chec sau de tort cu pereti detasabili, tapetata in prealabil cu hartie de copt si se da la cuptorul preincalzit la 170-180 grade timp de 30-40 minute (mai sigur- pana trece testul cu scobitoarea :) ) si apoi lasati-o la racit .

* Puteti decora cu nuca maruntita si cateva stafide (cum este cazul de fata).

Nu am pomenit nimic pentru indulcit, deoarece daca merele sunt coapte pentru mine este suficient, iar adaosul de scortisoara, esenta de vanilie/ rom- ajuta si ele la reducerea zaharului din reteta traditionala a prajiturii.
Si daca intr-adevar simt nevoia sa indulcesc folosesc direct pe felia de chec putina miere/ magiun de prune fara zahar adaugat.

Sa aveti pofta si sanatate!

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole, Nutritionist-Dietetician
Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221

 

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0

Tarta cu blat de cartof dulce

Cartoful dulce este un aliment destul de versatil si este din ce in ce mai preferat, in detrimentul celui

Citeste mai departe
Hipertensiunea arteriala

Adoptarea unui stil de viata sanatos este un element esential in prevenirea hipertensiunii arteriale (HTA), iar daca ai fost deja diagnosticat/a trebuie sa stii ca, alimentatia sanatoasa are un rol deosebit de important in gestionarea bolii

Citeste mai departe