Trucuri alimentare in perioada Craciunului

O mare parte dintre noi suntem preocupati ca in perioada Sarbatorilor sa nu ne ingrasam, dar sa si putem gusta din preparatele traditionale, iar pentru asta este nevoie de putina disciplina, insa inainte de toate eu as spune sa aveti curajul de a sarbatori asa cum este definita sarbatoarea din cele mai vechi timpuri, inconjurati de oameni dragi, cu bucurie in suflet, astfel incat sa primim si sa oferim numai energie pozitiva in jurul nostru.

Pentru cei care se afla in lupta cu kilogramele in plus, as putea spune ca aceasta perioada nu o sa va ajute foarte tare, insa acest lucru nu inseamna ca trebuie sa uitam sa ne mai ridicam de la masa.

Mai exact un prim obiectiv asupra caruia ar trebui sa ne indreptam atentia in preajma acestor sarbatori traditionale, este sa incercam sa nu pierdem ceea ce am castigat pana acum, si anume sa evitam orice surplus de kilograme, iar daca nu am reusit sa facem acest lucru sa ne reintoarcem cat mai repede la alimentatia de dinainte.

Pentru a putea trece "cu bine" peste ispitele culinare din perioada Sarbatorilor de Craciun iti ofer cateva sfaturi:

  • pregateste mese cat mai mici si nu consuma la o singura masa din toate preparatele de care iti este pofta;
    rezerva cate ceva si pentru zilele urmatoare, de preferat este sa consumi alimentele foarte calorice (in cantitati reduse) la masa de dimineata, pentru a te asigura ca energia va fi consumata peste zi;
    De exemplu: salata de boeuf o putem face mai putin calorica si mai usor de digerat adaugand foarte putina maioneza sau inlocuind maioneza cu un amestec de iaurt gras/ smantana si mustar; poate nu ar strica sa mai renuntam la cantitatea de cartofi din compozitia acestetia in favorea mai multor legume morcovi, telina, castraveti murati ;)
    Sarmalele sunt un alt tip de mancare caracteristic acestei perioade la care nu trebuie sa uitam faptul ca grasimea pe care acestea o contin de cele mai multe ori nu este putina deloc, insa poate putem alege o carne tocata mai slaba, mai scadem din cantitatea de slaninuta si pentru decor nu mai punem smantana, ci doar 1 lingura de iaurt mai gras ;) 
    Piftia este unul din preparatele cele mai prietenoase cu silueta, avand un concentrat proteic crescut, iar grasimea nu se mai aflata intr-o asa mare cantitate (si pe care daca vrem o mai putem indeparta usor de la suprafata cu furculita);
  • daca sunteti invitati la tot feluri de petreceri caracteristice acestui sezon, de asemenea nu este obligatoriu sa va incarcati farfuria pana la refuz, incercati sa ocupati jumatate din aceasta cu legume; 
    atentie insa la micile deserturi care contin sau au la baza fructe, fiindca de multe ori suntem tentati sa consumam mai mult tocmai din aceasta cauza, facandu-se o asociere cu un obicei sanatos (cel de a consuma fructe), dar aici este vorba de o prajitura care mai contine si fructe, iar incarcatura calorica este pe masura (alternative dietetice pentru cozonac si prajituri gasesti AICI si AICI  care se pot personaliza dupa preferinte);
    acelasi lucru este valabil si pentru diverse preparate care au in compozitia lor legume (tot felul de rulade cu umpluturi);
  • nu uita ca orice surplus caloric cumulat peste zi trebuie infruntat cu exercitiu fizic.

Asadar, bucurati-va din plin de magia sarbatorilor de iarna, dar nu prin consumul excesiv al bunatatilor si preparatelor traditionale sau al alcoolului, care au ca rezultat ingreunarea digestiei si favorizarea cresterii in greutate, aceasta sarbatoare avand in fond o insemnatate mult mai mare decat excesul culinar, iar colinzile si povestile alaturi de toti cei dragi nu aduc nici o calorie... :)

Sa fiti binecuvantati!

Daca ti-a placut acest articol te invit sa citesti si acest articol in colaborare cu Revista Qbebe- Vin Sarbatorile! 10 deserturi sanatoase pentru copii recomandate de nutritionist

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole, Nutritionist-Dietetician
Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0