Despre gustarile calorice pentru cei mici

Ca parinte/ apartinator trebuie sa stii ca deprinderile obiceiurilor sanatoase alimentare trebuie sa aiba loc de la o varsta frageda.
Inca din perioada diversificarii, copilul trebuie sa fie obisnuit cu gustul natural al mancarii, nu imbunatatit cu sare, zahar, miere, etc.

Dar, totusi nu trebuie sa fim extremisti cand cei mici cresc putin si isi doresc ceea ce vad in reclama sau la alti copii; aici parintele are rolul de a explica beneficiile sau efectele negative ale unui aliment bogat in calorii "goale", repetand si explicand care este varianta cea mai corecta si sanatoasa pentru o stare de sanatate optima (sau putem "reproduce" de cele mai multe ori noi acasa numeroase preparate pe care acestia le doresc).

Studiile au aratat ca, familiile care au interzis copiilor gustarile dulci (bomboane), gustarile sarate (chipsuri) si alte variante inrudite ale acestora nu au avut un rezultat pozitiv in urma unui experiment, ba chiar s-a demonstrat un efect invers; si anume, atunci cand cei mici au avut ocazia sa manance tot felul de gustari calorice si mancare tip junk food au mancat mult mai mult, decat alti copii care nu au fost supusi unor restrictii alimentare atat de severe.

Asadar, intentia buna a parintilor/ apartinatorilor poate sa aiba un efect invers si de aceea trebuie sa insistam asupra alegerilor alimentare corecte si sanatoase, explicandu-le impactul acestora asupra sanatatii, dar inainte de toate NU UITATI SA FITI VOI UN EXEMPLU DE URMAT :-) , deoarece daca cei mici nu ne vad pe noi ca parinti consumand legume, fructe, etc ei de ce ar face-o?

** Puneti la dispozitia copiilor ocazional mici gustarele/ produse indragite de ei, pe care atunci cand le observa sa le poata servi, fara sa le interziceti consumul lor.

*Cheia in preventia obezitatii infantile este sa ii expunem pe cei mici de la o varsta frageda alimentelor bogate in nutrienti, in cantitatile recomandate varstei lor, dezvoltandu-si astfel simturile pentru un stil de viata sanatos.

Bucurati-va alaturi de cei mici si veti primi astfel, numai energie pozitiva!

Daca ti-a placut acest articol, te invit sa citesti si cateva sfaturi referitoare la Alimentatia scolarului - Investeste timp pentru sanatatea copilului tau

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole, Nutritionist-Dietetician
Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221
Mai multe detalii gasesti AICI

 

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0

Rulada de carne la cuptor

Pentru o varianta mai sanatoasa in ceea ce priveste inlocuirea mezelului din sandwich

Citeste mai departe
Hipertensiunea arteriala

Adoptarea unui stil de viata sanatos este un element esential in prevenirea hipertensiunii arteriale (HTA), iar daca ai fost deja diagnosticat/a trebuie sa stii ca, alimentatia sanatoasa are un rol deosebit de important in gestionarea bolii

Citeste mai departe