Recomandari alimentare pentru perioada postului

Odata cu lasarea postului, credinciosii renunta la alimentele de origine animala si isi centreaza atentia asupra alimentelor de origine vegetala.

Unele persoane vad aceasta perioada ca pe o cura de detoxifiere sau de slabire, pe cand altele pot sa creasca in greutate fara sa isi dea seama, insa haideti sa vedem care sunt sfaturile de urmat pentru perioada de post.

  • Regulile de baza pentru un stil de viata santatos sunt in continuare valabile si in acesta perioada, doar ca trebuie sa fim atenti la "mici" detalii precum :

 

- consumul de semipreparate de post/ covrigi/ pateuri/foietaje, etc- produsele fainoase in general, care consumate in cantitati ridicate vor conduce la cresterea in greutate (si de obicei se consuma in exces in aceasta perioada);
- pentru a ne asigura aportul de glucide sanatoase zilnic putem opta pentru varianta cerealelor integrale/ a painii integrale/ fructelor si legumelor in detrimentul celor enumerate mai sus;
- pentru a ne asigura aportul proteic vom apela la surse alimentare precum lintea, mazarea, nautul, fasole, ciuperci, etc si vom renunta la alimentele de origine animala (lapte/carne/oua/peste);
- lipidele vor fi aduse in alimentatie prin consumul de fructe oleaginoase (nuci/migdale/seminte crude), avocado, masline, ulei de masline, etc.

  • Astfel, daca respectam principiile nutritive enumerate mai sus, cu siguranta nu vom produce dezechilibre nutritionale in organism si nici nu vom castiga in greutate, atata timp cat orice consum este cu moderatie.
  • Un alt sfat ar fi sa incercam sa ne pregatim noi macarea acasa, unde cu siguranta ne va fi mai usor sa detinem controlul asupra farfuriei noastre si sa evitam preparatele din comert; insa, daca situatia nu va permite acest lucru tot timpul, atunci trebuie sa fiti foarte atenti la citirea etichetelor.
    Este foarte greu sa avem o alimentatie echilibrata pe perioada postului exclusiv cu preparatele din supermarket!

Ce putem consuma intr-o zi de post?

Mic dejun
2 felii de paine integrala unse cu hummus (pasta de naut) si ornate deasupra cu bucatele de rosii uscate si masline
SAU
budinca de ovaz cu lapte vegetal ornata deasupra cu seminte crude si cateva fructe uscate

Gustare
fructe proaspete/ smoothie cu lapte vegetal, fructe si seminte/ nuci sau migdale crude

Pranz
supa crema de legume (cateva crutoane optional)
SAU
mancare de linte cu legume si orez

Cina 
salata de quinoa/ rosii umplute cu quiona
SAU
salate de legume cu tofu si avocado (sau salata de legume cu fasole boabe/ naut)

Sa aveti pofta si sa fiti binecuvantati!

Daca ti-a placut acest articol te invit sa citesti si urmatoarele articole despre POST in colaborare cu Revista Ce se intampla Doctore?
accesand : Cum să nu te îngraşi în timpul postului  si  REGULI PENTRU UN POST SANATOS

Cu drag,
Flavia

Flavia Manole, Nutritionist-Dietetician
Programari la Brasov si Fagaras: 0748 822 221

Lasa un comentariu

Nume
Email
Verificare + =
Posteaza-l
0

Rulada de carne la cuptor

Pentru o varianta mai sanatoasa in ceea ce priveste inlocuirea mezelului din sandwich

Citeste mai departe
Hipertensiunea arteriala

Adoptarea unui stil de viata sanatos este un element esential in prevenirea hipertensiunii arteriale (HTA), iar daca ai fost deja diagnosticat/a trebuie sa stii ca, alimentatia sanatoasa are un rol deosebit de important in gestionarea bolii

Citeste mai departe